28 Eylül 2016

Knorr ile Lezzetli İftar Sofraları

İftarda Ne Yenmeli

Ramazan aylarının en sevilen ve en beklenilen öğünü olan "iftar" saati, vücudunuz adına dikkatlice planlanması gereken bir öğün olduğundan orucunuzu açarken yediklerinize ayrıca önem vermelisiniz.
Gün boyunca boş kalan mideyi, bir anda hızla doldurmak; iftar sonrasında sindirimi zorlaştırarak bazı rahatsızlıklara yol açabiliyor. Mide yanması, bulantı, şişkinlik; Ramazan aylarında en çok şikayetçi olunan rahatsızlıklar arasında yer alıyor.

İftar Menüsü Neden Önemlidir?
Ramazan ayında vücut, oruç vesilesiyle sahurdan iftara kadar uzun saatler boyunca aç kalıyor. Bu süreçte vücutta birtakım değişiklikler izleniyor. Bu değişiklikler arasında; kan şekerindeki, tansiyondaki düşüşler, en çok bilinenler arasında yer alıyor. Bu dalgalanmaların ardından, kuvvetli bir öğüne ihtiyaç duyan vücut; iftara yüklenilmesine neden olabiliyor. Aslında; vücudun enerji üretmek adına besin alabilmek için tek şansı da bu öğün oluyor.
İftarda doğru beslenmek, doğru yemekleri tercih etmek de direnci ve sağlığı korumak adına önem taşıyor. İftar sonrasındaki mide rahatsızlıklarını önlemek için daha hafif yiyecekleri, daha yavaş ve sindirerek yemek, önem teşkil ediyor. Yemeği yavaş, minik aralarla ve az yemek doğru olacağı gibi doğru gıda türlerini tüketmek de hiç şüphesiz sindirimi kolaylaştırmaya yardımcı oluyor. Ve böylece ortaya, her Ramazan ayının gündemi, "iftarda ne yenmeli?" sorusu çıkıyor.
İftarda Ne Yenmeli?
Öncelikle, orucunuzu su ve hurma ile açarak vücudunuzun biraz sonra gelecek olan gıdalar adına uyarılmasını sağlamalısınız. Daha sonrasında ise sindirim sistemini rahatlatmak adına az da olsa çorba tercih etmelisiniz. Bunun için, Herkessofraya’nın hazırladığı çorba tarifleri sayfasına göz atabilirsiniz.

Mercimek Çorbası
Ana yemek için hafif yiyecekleri seçmelisiniz. Sebze yemeklerine ağırlık vermeniz, daha doğru olacağı gibi kuru baklagiller de iftar menüsüne yakışacaktır.
Hamur işlerini fazlaca tüketmemeli; et ürünlerini kızartma yerine haşlama, ızgara ve benzeri şekilde pişirmeli ve yağ olarak da zeytinyağına yönelmelisiniz. Vücudunuza karbonhidrat alımı yapmak adına tam buğday, çavdar gibi karbonhidrat değeri yüksek ekmekleri seçmelisiniz. İçecek olarak ise gazlı içecekler yerine ayran yahut da yoğurdu tercih edebilirsiniz. Ayrıca, cacık da oldukça iyi bir seçenek olacaktır.

ACI SALSA SOSLU BİFTEK
İftarda her ne kadar yemeklere bir anda çok yüklenilse ve tatlıya midede yer kalmasa da tatlı seçimi de çok önemlidir. Tercih edilen ağır tatlılar, midede hazımsızlıklara sebebiyet verebilir. Tatlı seçimlerinde daha hafif tatlıları tercih etmelisiniz. Ramazanların vazgeçilmez hafiflikteki ve lezzetteki tatlısı güllaç, iftar sofralarınız için ideal bir tatlı olacaktır. Sütlaç, keşkül, kazandibi gibi sütlü ve hafif tatlılara da iftar sofralarınızda yer verebilirsiniz.
Knorr'un iftar sofralarınızı lezzetlendirmek adına hazırladığı yüzlerce leziz ve hafif yemek tarifi için http://www.herkessofraya.com/tarifler adresini mutlaka ziyaret etmelisiniz.

keyiflisofralaraozeltarifler

0 yorum:

Yorum Gönder

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..