30 Ekim 2012

Bayram Özel

Merhabalar..
Öncelikle herkesin geçmiş Kurban Bayramı ve Cumhuriyet Bayramı'nı kutluyorum.
Yoğun bir tatil geçirdiğim için internete girme fırsatı elde edemedim.
Sizlerin de 6 günlük tatilinizin güzel geçtiğini umuyorum..
Unutmadan, bayram tebriği için gönderdiğiniz mail ve mesajlar için buradan da hepinize ve tüm dostlarıma çok çok teşekkür ederim.  

Evettt, günler öncesinden başladığımız bayram temizliklerimiz nihayet son buldu.
Her evde bütçemize, imkanımıza göre misafirlerimiz için yemekler ve ikramlıklar hazırlandı.
Allah kabul etsin ki kurbanlar kesildi, eşe dosta ve ihtiyaç sahiplerine dağıtıldı.
Kapıya gelen çocuklara kolonya,şeker,çikolata ikram edildi; mendil,çorap,toka gibi hediyeler verildi.
Ailece bayram gezmelerinde ve mezar ziyaretlerinde bulunuldu..

Böylelikle, (sadece büyükşehirde yaşamaktan mıdır bilinmez, eski bayramlarımızı imrenerek hatırlasak da) tatlı telaş ve yorgunluklarla; örf adetlerimize, dinimize uygun bir bayram geçirdik çok şükür..

Ben tabii ki, bulunduğum bayram ziyaretlerinin yanı sıra, evime konuk olan misafirlerim için büyük bir hevesle, tatlısından tuzlusuna yine birçok yiyecek hazırladım..
Ancak ne yazıkki telaştan imalatlarımın hepsinin resmini çekemedim :(

Özellikle tatil boyuncaki çay saatlerimize hazırladığım;
*  Toplamda oluştuğu 13 katının her katını kendim açarak yaptığım   "peynirli tepsi böreğimin"
*  Mayaladığım hamurun içine zeytin ve baharat koyarak yaptığım   "top hamur kızartmasının"
*  Yeşilliklerle süslediğim vazgeçilmez   "mercimekli köftenin"
*  Yanında meyve ve sos eşliğinde sunduğum   "yalancı tavukgöğsünün"
Yine kendim açarak yaptığım  "kıymalı gözlemenin"
*  "Amerikan salatasının"
*  Memleketim Samsun'umdan gelen haşhaşla yaptığım   "cevizli haşhaşlı çöreğin"
Diğer bayram tatlılarım olan   "kabak tatlısı"   ve  "şekerparenin"

ve yaptığım ana yemeklerin  (hünkar beğendi,  kıymalı yaprak sarma,  kıymalı karnıbahar,  etli ayşekadın, zeytinyağlı barbunya, kabak mücver,.. )
sizlere gösterebileceğim fotoğrafları malesef yok..

Ancak çok da eli boş sayılmam.. Buyursunlar efendim:
 

Zeytinyağlı Biber Dolması

Zeytinyağlı Dolma  ( Patlıcan - Biber )

Patatesli Havuçlu Salata  (çok leziz ve çok sağlıklı bir salata)


veee şeker tadında bir bayram dileğiyle:

Islak Kek (arzuya göre üzerine hindistan cevizi veya pasta süsü ilave edilmektedir)

Islak Kek  (dilimli hâli)


Aşure   (içeriğindeki ve üzerindeki malzemeler arzuya göre değişebilmektedir)


Mozaik Pasta (Piramit Pasta)  - dilimlenmiş hâliyle


Mozaik Pasta

Mozaik Pasta   (üzerine hindistancevizi serpilmiştir)



                                  Her türlü soru ve yorumlarınız için:
                   adamutfak.evyemekleri@gmail.com  /  ESİN




0 yorum:

Yorum Gönder

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..