27 Ocak 2013

Yumurtasız ve Sütsüz Etkinliğine: Portakal Peltesi

      Merhabalar.. Güzel bir haftasonunu İstanbul'da öğlen başlayan kar yağışı ile bitiriyoruz..
      Sabah kızım ve damadımla Ortaköy'de kahvaltıya gittik.. Soğuk olmasa biraz daha tadını çıkarabilirdik ama çok şükür güzel bir hava almış olduk.. Öğlen de kızımın çok sevdiği z.yağlı beyazlahana dolması yaptım.. Şöylee fıstıklı üzümlü.. Tabi sırada diğer eklenecek birbirinden güzel yemelerim ve resimlerim de olduğu için dolmanın resmi daha sonra gelecek..

      Geçen sefer, alerjisi olan çocuklar için düzenlenen Paşa Sofram'daki etkinlik için Ekmek Pizza tarifi yayınlamıştım. (Bloğumdan da ulaşabilirsiniz tıktık: Ekmek Pizzası ) Bloğunda tarifimi paylaşan ve güzel yorumlarda bulunan sevgili Paşa Sofram'a buradan da teşekkür ediyorum.. Bu güzel arşivi mutlaka incelemenizi öneriyorum.. Etkinliğe tarif ile katılabilmek için bugün son gün.. Hemen hızla son tarifimi yetiştireyim :)

      Bu kez de rahmetli babacıma çok sık yaptığım, sağlıklı ve lezzetli bir tatlı yapacağım.. Tabi farklı ve şık bir sunumla.. Ben küçük portakallardan tercih ettim, biraz daha tadımlık oldu.. İşte fotosu:
Portakal Peltesi




      Malzemeler:

    3-4 portakalın suyu
    1 portakalın kabuğunun rendesi
    3-4 kaşık nişasta
    1/2 su bardağı şeker
    1/2 su bardağı su















      Portakallar ikiye bölünüp suları sıkıldıktan sonra içlerini kaşıkla veya elle çıkartalım.
      1 portakalın kabuğunu rendeleyelim.
      Tencereye portakal suyunu, kabuğunun rendesini, nişastayı, şekeri ve suyu ilave edip muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırarak pişirelim. Tadına bakıp damak tadınıza göre şeker veya portakal suyu ilave edebilirsiniz. Ocağın altını kapadıktan sonra karıştırarak ılınmasını sağlayalım.
 
İçlerini oyduğumuz yarım portakallar tabakta düz durmuyorlarsa bıçakla biraz altlarını düzeltelim.
Pişirdiğimiz pelteyi kaşıkla boş portakallara dolduralım.
Eğer pelte artarsa veya arzuya göre tamamını ıslattığımız kuplara dökelim.
Portakal Peltesi  /  makyajsız haliyle:)

                 Soğuduktan sonra ister hindistan cevizi, ister tarçın, ister pasta süsleri ile süsleyelim.
                 Gördüğünüz gibi ben sizin için her türlü kombinasyonları yaptım :)
                 Afiyet olsun, sevgiler..
nasıl görünüyor, beğendiniz mi?

               Unutmadan, bloğuma ve facebook sayfama  hepinizi bekliyorum
               görüşmek üzereee..:)
                
 
    İster hanımların arkadaş gününde, ister çay saatlerinizde;
    İster işyerindeki öğlen yemeklerinizde, ister ailece akşam yemeğinizde;
    Ve elbette tüm özel gün ve kutlamalarınızda; dilediğiniz ne varsa.. 

             Tıklayınız:   İşte Sunabileceğim Menüm.. 
    Sipariş ve Bilgi İçin:  "adamutfak.evyemekleri@gmail.com"

4 yorum:

  1. ellerinize saglık:)çocuklar için harika bir tatlı (hiç birşey yemeyen çocuklar için yani benimkiler için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) evet bence de öyle..
      arzu ederseniz limon ile de yapabilirsiniz..
      inşallah iştahları açılır, işiniz zor :)

      Sil
  2. tarifin yayinda canim ellerine saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım, ben teşekkür ederim :)
      senin de bu projenden dolayı eline sağlık..

      Sil

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..