18 Haziran 2013

Yine Yöresel: Tekerlek Köfte ile Lottik Köfte

       Merhabalar.. Bir başka lezzeti olan, bir başka anlamı olan yöresel tatlarımızın ayrı bir takipçi kitlesi oluyor her zaman.. Kimilerimiz ilk kez deneyip hayran kalıyor; kimilerimiz de yedikten sonra bir yerlere dalıp gidiyor, öyle değil mi?
       İşte ben de yine Doğu Anadolu Bölgemizden iki güzel çeşidi paylaşacağım.. İkisi de bulgurdan, ikisi de halkının tabiri ile nefis "köfte"..

1) Tekerlek şekli verilen köftelerin kızartılması ile Tekerlek Köfte:


     Şu hâline de göz atmanızı öneririm: Trakya'nın Dızmana'sı ile Malatya'nın Yassı Köfte'si

Tekerlek Köfte

2) Daha önce paylaştığımda sizler tarafından oldukça beğeni toplayan Lottik Köfte (Bulgur Köftesi)
Lottik Köfte

       Ancak bu kez haşlanan köfteleri salçalı, maydanozlu, soğanlı sos ile değil, sarımsaklı, yoğurtlu salçalı sos ile buluşturdum..
       Her ikisini de denemenizi öneriyorum, çünkü iki türlü de bambaşka güzel..

       Diğer yayınlarımdaki Bulgur Köfteleri'ni hatırlatmak istiyorum:
                       * Bir Mevlüdümüzdeki İkramlardan Kareler-1 
                       *Yöresel İki Tat: Kars Ketesi ve Bulgur Köftesi

 
        Her sofraya, her öğüne;
                canınız ne çektiyse, ne ikram etmek istediyse..   


     Sipariş ve Bilgi İçin:    
                    "adamutfak.evyemekleri@gmail.com"

       

5 yorum:

  1. Harika lezzetler paylaşmışşınız bizimle
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkurler..
      yoreseller ayri bir guzel degil mi :)
      iyi gunler, sevgiler..

      Sil
  2. cok memnun oldum efendim hosgeldiniz, guzel yorumlariniz icin cok tesekkurler..
    ben de sizi izlemedeyim artik, gorusmek uzere..
    istanbul'dan da izmir'e sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  3. Blouğunuzu beğeni izledim. Emeğinize sağlık. Başarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkur ederim.. insallah oyle olur..
      sizin muhtesem doga resimleriniz de cok basarili..

      Sil

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..