13 Mart 2013

Trakya'nın Dızmana'sı ile Malatya'nın Yassı Köfte'si

        Baharın kendini hissettirdiği güneşli ama rüzgarlı bir günden merhabalar :)
        Haftasonunu umarım evde geçirmemişsinizdir, harika bir hava vardı.. Benim Kadiköy ve Beşiktaş'ta deniz havası alma fırsatım da oldu.. Muhteşem bir enerji yüklemesi yapıyor bence bu havalar.. Sokaklar neşeli ve enerjik kalabalıklarla dolu.. Ee, tomurcuklanan dalları ve hatta açan çiçekleri görüp mutlu olmamak mümkün mü? Cumartesi birden yağan yağmur bile keyifleri kaçırmamıştır eminim.. Ancak malesef hevesimiz kursağımızda kalacak gibi, haftaya sıcaklıklar 10 derece düşecekmiş..

        Neyse efendim, bugün yine yöresel iki tadı sizlerle paylaşacağım..
        İlki Trakya yöresine ait, kahvaltıda ve çay saatlerinde keyifle yenilebilecek Dızmana..
        Yoğurtlu sosunun kattığı muhteşem bir lezzet ile çok çok farklı bir tuzlu çeşit..
Dızmana
           Bazı yerlerde Göçmen Böreği diye geçse de, börekten ziyade çörek gibi bence.. Arzuya göre susam da konulduğunda da çok yakışıyor.. Elle bölünerek kolayca sunuluyor..
Dızmana

    
        Bir diğeri de Malatya'ya özgü bir tarif olan Yassı Köfte..

        Bulgurlu bir karışımla hazırlanan köfteler haşlandıktan sonra bol yumurtaya bulanarak kızartılıyor..
        Şu köpüklere bakıp tadını hayal etmeye çalışın :)

Yassı Köfte


                Daha önceki bir yayınımda da yine yöresel iki lezzete yer vermiş,
                ve sizlerden oldukça beğeni toplamıştım:)  Buyursunlar:
          Yöresel İki Tat: Kars Ketesi ve Bulgur Köftesi 

        
                                       Sipariş ve Bilgi İçin:    
                    "adamutfak.evyemekleri@gmail.com"

 


4 yorum:

  1. Merhaba blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Yaptıklarınız çok lezzetli şeyler ellerinize sağlık.Ağzım sulandı doğrusu:))Bende sizi blogma bekliyorum umarımkırmaz katılırsınız sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim beğeninize ve iltifatlarınıza, çok memnun oldum:) ben de hemen ekliyorum sizi kırmak da ne demek.. görüşmek üzere, sevgiler..

      Sil
  2. Yöresel tariflerinizi hep not ediyorum. Özellikle dızmananın görüntüsü nefis. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili "Festigan" bloğundan bu güzel yorumları duymak onur verici :) çok çok teşekkür ederim, saygılar..

      Sil

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..