02 Nisan 2013

İrmik Helvası ve Sütlü İrmik Tatlısı

      İrmikli tatlılar benim favorimdir.. Şerbetli tatlılarda da, sütlü tatlılarda da başka bir kimliğe bürünüyor bence irmik.. Ve hepsine de bambaşka güzel tatlar katıveriyor..
      İlk olarak, kavrulan irmiğe şerbet dökülerek yapılan; herkesin çok sevdiği;
   Özellikle mevlütlerde ve cuma günlerinde de ikram edilmesi tercih edilen İrmik Helvası..
İrmik Helvası
        Ben bu kez talep üzerine, helva içinde çamfıstığı kullanmadım.. Onun yerine, üzerinde bolca kavrulmuş fındık ve şekeri dengelemede önemli bir görev üstlenen mis kokulu tarçın tercih ettim..
        Nasıl, bütün apartmanı saran kokuyu siz de aldınız mı?
İrmik Helvası


      Bu kez de irmikten, daha önce de paylaştığım  (Peynirli Çıtır Börek ile Nefis İrmik Tatlısı);
      Arzuya göre ara katına ve üzerine muz, çilek, bisküvi, dondurma vb. de ilave edilebilecek
      Hafif ama çok leziz  Sütlü İrmik Tatlısı..
      İşte yine bol kavrulmuş fındık ve tarçın ilave edilen ara katı: 
İrmik Tatlısı

      Ve üzerini de yine aynı malzemelerle süsledikten sonraki hâli:
İrmik Tatlısı

İster söz-nişan törenlerinizde, ister kokteyllerinizde;    
İster hanımların arkadaş günlerinde, ister çay saatlerinizde;   
İster işyerindeki öğlen yemeklerinizde, ister ailece akşam yemeklerinizde; 
Ve elbette tüm özel gün ve kutlamalarınızda..


          Birbirinden lezzetli bu nefis yiyeceklerimizi sofralarınızda görmek çok kolay..
          İrtibat:     "adamutfak.evyemekleri@gmail.com" 

0 yorum:

Yorum Gönder

Zaman ayırdığınız ve kıymetli düşünceleriniz için çok teşekkürler..
Beni izlemeye aldınız mı?
Yine beklerim, görüşmek üzere..